Voetbalvereniging Orion Nijmegen

Bij voetbalvereniging Orion was men toe aan een upgrade van de audio installatie. In juli 2020 zijn we gestart met de eerste fase hiervan. In deze fase hebben we de basis gelegd welke in de toekomst nog verder uitgebreid kan worden en hebben we naast nieuwe apparatuur ook zo veel mogelijk bestaande apparatuur hergebruikt. De apparatuur waar men bij moet kunnen voor de bediening hebben we achter de bar geplaatst, de overige apparatuur zoals versterkers en de microfoon ontvanger hebben we op zolder geplaatst. We hebben de tribune voorzien van 4 luidsprekers van BIAMP voor een uitmuntende geluidskwaliteit i.c.m. een weerbestendige behuizing. De luidsprekers worden aangestuurd door een compacte maar krachtige versterker van Powersoft. Vanuit Orion had men ook de wens om op het veld gebruik te kunnen maken van een microfoon. Voor deze toepassing hebben we een draadloze microfoon van Shure geplaatst met 2 externe antennes voor een groter bereik.

Na de complete installatie hebben we voorafgaand aan de eerste thuis wedstrijd de verantwoordelijke personen uitleg gegeven met betrekking tot het gebruik van de installatie. Als geheugensteun hebben we deze uitleg samen gevat in een compacte handleiding.

Gebruikte merken: BIAMP, Powersoft, Shure, Yamaha en Dateq